Menu

V zajetí vyhledávačů

10.4.2018 - Internet
V zajetí vyhledávačů
300x250

Podívá-li se na to člověk ale druhým pohledem, už to možná tak rychlé a levné není. Spočítejte si, kolik jen strávíte času nad tím, než si určitý výrobek vyberete. Zadáte do vyhledávače například dětské boty a otevře se vám spousta stránek, které začnete procházet, abyste si vybrali odpovídající typ, barvu a velikost a pak ještě porovnali ceny, zda nenajdete někde levnější a nakonec se stejně rozhodli ještě pro jiný internetový obchod, protože ten, co jste si vybrali jako první, má moc drahé poštovné. A takto s každým výrobkem, který hledáte, pořád dokola.
on-line vyhledávání
Vybíráte-li něco do interiéru, může to být ještě složitější. Těch stovek a tisíců židlí, stolních lampiček, křesel, skříněk a regálů. A můžete věřit popisu a vyobrazení? A čím více odkazů otevíráte, tím méně jste si jistí, co že to vlastně hledáte a co se vám vlastně líbí. Člověk v té záplavě výrobků znejistí a nakonec unaven zavře počítač, aniž by cokoliv objednal. Při procházení kamennými obchody se vám samozřejmě může stát to samé a ještě se u toho zapotíte a bolí vás nohy a máte hlad a žízeň. Tady si alespoň sedíte na gauči, popíjíte kávu a nohy máte položené na stolku. Ale přeci jen má ten nákup přes internet nejen výhody, ale také nevýhody.
vyhledávací okénko
A pak ty reklamace. Přijde vám něco, co vypadá zcela jinak, než na zobrazené fotografii nebo se to poškodilo přepravou nebo se to brzy porouchá. Co s tím? Na své náklady poslat prodejci nebo výrobci zpět a čekat, jak reklamace dopadne. Můžete si to ulehčit tím, že budete nakupovat pouze v obchodech, které mají ve městech své kamenné výdejny, ve kterých si zboží můžete třeba ještě před zaplacením prohlédnout a také zde i reklamovat. Takových je ale stále ještě jen pár. Přeci jen to cenu zboží pak trochu prodražuje. Nebo nakupujete zboží, kde reklamace skoro nepřichází v úvahu. Třeba psí žrádlo.

V zajetí vyhledávačů
Ohodnoťte příspěvek